Tuesday, January 10, 2012

Pesanan kepada pelajar sekolah :D







Assalamualaikum readers!

kali ni nak sedarkan adik2 yg still sekolah lg tu, yg masih tak ada pengalaman yg lama lg mcm akak2 abg2 yg dah semakin menghampiri hari perkahwinan * perlu ka


 selama aku dok berfesbuk ni aku tgk bdk2 sekolah especially yg sekolah menengah byk yg dah jd fames disebabkan status, gambaq or apa2 jala yg depa suka post..bknnya aku jeles ka apa..tp kadang2 terpikiaq gak depa ni xdak keja sekolah ka..aku dulu time sekolah masa ibarat air yg mengalir di air terjun * ok tak pandai sastera jgn dok ngutuk


 

 zaman aku sekolah dulu tadak benda2 canggih cam facebook,twitter, blog bagai ni..sbb tak didedahkan sgt mungkin =.= taw buka youtube & cek email ja * sadis benaaa


tp aku rasa better tak taw semua ni sbb disebabkan semua IT ni pelajar2 sekolah jd lalai dok mengadap menatang ni suma..kesannya keja sekolah tak siap, tak penah nak dpt hidayah nak wat revision, malas nak ngadap buku ja, terdedah kpd maksiat gejala ntah apa2 skang ni * stress ja pikiaq hal depa kan

dulu time sek aku bwk buku cemni kot =.= tp tak kurus2 pun

 so kpd student yg masih di sekolah ingatlah anda mempunyai tanggungjawab utk BELAJAR, BELAJAR, BELAJAR!  yg sampingan utk hiburan ni biasa2 dah lerr...tak perlu la status 28 kali sehari kan =,= kalu 28 kali buka buku okeh sgt! :))

benda ni tak untung mn pun..maybe kita mungkin takkan jd seperti katak bwh tempurung sbb slalu cpt taw suma benda psl kwn2, gosip etc..* tp comel pa katak dok bwh tempurung


especially kpd yg nak amik exam penting UPSR, PMR, SPM bwk2 la bertaubat sebelum menyesal..kurangkan online, bykkan study! pas exam, wat la apa nak wat


THIS IS WARNING!

JANGAN BIAR HIDUP ANDA MUSNAH !

be an excellent student & make ur parents happy with ur success!




2 comments:

  1. yaaa terbaekk...btol2 dulu pon aku xad hadap bende2 nieyh pas masuk plkn bru kwn aku bkak sikit minda aku sal fb blog...n twitter aku blaja sendiri hihihi

    ReplyDelete
  2. haahaha zaman sekolah kita dah abis..dah berjaya dlm spm..takot bdk2 skang lalai then takleh survive study laa =.=

    ReplyDelete