Wednesday, December 28, 2011

J E R A W A T !!!! *stresss





 Assalamualaikum & selamat berjamu selera tak kira la mkn time apa2 pun kan :D  
*siap letak kaler merah sbb nak bg nmpk yg suma mmg tgh kuat mkn kan ujung2 taun ni, aku bkn stakat ujung taun..awal tgh tepi blakang taun aku melantak sama byk ja =.= mcm loser ja kan 

ok this entry nak ckp bab jerawat yg mmg sentiasa jd masalah setiap org termasuk la aku ni..baru2 ni aku ada p klinik kesihatan kerajaan.. ala sja p jln2 cari psl * memang abis xdak keja la p klinik kacau org kan..

aku pun sja la test tgk nak try mintak vitamin2 yg ada kat klinik tu.. benda FREE  haruslah p mintak byk2 kan * jelas sikap tamak haloba

 conversation between aku dan DR.Tan manyak nsem!
aku : dokter nak vitamin utk kulit bleh? *sambil tunjuk kulit aku yg kelihatan menakutkan

dokter : aik kulit manyak cantek maw mkn itu vitamin lg ka? *muka cam excited

aku : erkk mn da cantek tgk jerawat kat muka ni* huhu perasaan sebak melanda

dokter: ala itu bkn kurang vitamin, itu hormon remaja sahaja

aku : ohhhh so? *perasaan gumbira sbb dikatakan masih remaja walaupun dah nak masuk 20..hahaha

dokter: I bg ubat jerawat la sbb vitamin xdak la sini. u bli sendili la >,< 

aku : manyak2 telima kasih la dokter..terharu dokter ckp kulit I cantek * PANG sedaih kat muka sendri


huwaaaaaaa SERAM! kesian dia ni..ntah sapa2 la kan dia ni (sumber:google)..harap2 sembuh la skang :)  mesti suma takot jd cemni kan..jerawat aku tu dokter ckp peringkat biasa normal ja pun*lega! fuh fuh

ubat yg dokter bg kat aku ubat mkn & ubat sapu, ok sgt sgt! hilang la jugak dari aku dok sapu ubat jerawat bli kat watson,farmasi etc sblum ni...

so suma ikot nasihat aku , harus jumpa dokter sebelum guna benda2 lain yg kat pasaran tu * paksaan ni

nasihat ni sbb aku dah lalui dah..ubat lain sesuai pun sesuai but depends on individual la ;)

ni contoh ubat yg doktor bg..CONTOH ok sbb aku x sempat nak snap gmbaq ubat sebenaq..terlalu asyik mkn ubat sampai abis dah :D haha




tadaaaaaa! oke ni muka aku skang dri jarak dekat la..ada parut2 sket..tp bersyukur masih ada muka :)) syukur alhamdulilah!


yg penting skali!
hargailah kecantikan masing2, jgn cuba mengubahnya :D different people, different beauty 
ENJOY UR LIFE EVEN YOU'RE A LOSER! HAHA

No comments:

Post a Comment