Thursday, November 24, 2011

P U T U S C I N T A <--------------- MENANGIS @ TABAH



assalamualaikum kalian2 yg mungkin tgh khusyuk mengadap laptop smbil kunyah cekedis..lapaq tgh2 ujan lebat ni kan..haha wlaupun aku dah melantak nasik+ tomyam pastu ayah plak pi bli mee bandung..mmg rezeki aku melimpah ruah la kan..syukur :))



arini cam nak taching + sebak sket la...ermm malas la nak ceta pnjg2..tgk tajuk dah taw betapa luka dan laranya hati ini..wuwuwu T___________T


 

actually putus cinta ni dah sebati dlm idop aku..setaun dekat 3 kali jugak la aku dok putus cinta ..haaa mesti ampa suma dok sokseksoksek ngumpat aku kan..ada ckp aku playgirl la ckp aku ni x pndai jaga boypren laa...


perkara sebenaq hanya Allah yg Esa shj yg taw...biarlah rahsia..nak ceta kat org pun xdok guna dah haa...bkn leh tlong hapa pun >,<


so nak kongsi la tips2 kpd adik2 suma..mokcik2, kakak2 pun bole.. kalu tgk film drama ka apa, kita tgk mesti ada adegan nangis smpai bertaun2 lamanya,,dok meratap x tahwan kan..pastu ada la mai lagu2 sedih..aku pun ska cemni..haha jiwang2..contoh lagu yg aku ska : bila cinta, kisah dongeng..nak lg feeling smpai jiran sebelah dengaq kita dok meraung, lagu pelamin anganku musnah..hamboih tu masuk era kak limah dah tu..haha








 

nah hambik hg meraung la smpai pg sok..sapa suh galak bercinta! pastu putus ------> mcm tuju kat diri sendiri ja haa T_____T



bg aku , percintaan ni 1 pengalaman..kalau x bercinta satg xdak pengalaman ..mudah kena tipu..xtaw cara camna nak berinteraksi ngan lelaki..time couple la kita blajaq how to make ourselves more tougher & be a loving person


but, jgn la terlalu taksub smpai kita serahkan seluruh hati kita kat dia...xleh la share suma benda ngan si dia sbb kita xdak ikatan yg sah lg kan...


yg dok share mcm2 tula yg nak frust menonggeng bila break...kita xtaw jodoh kita ngan sapa..lambat ka cepat..suma ni takdir Allah dah tentukan..bercinta bagai nak rak pun kalau xdak jodoh x kawin jugak ( kata2 dri kwn aku, nama dirahsiakan) haha...





hamboih smpai kuaq ayaq mata darah..nmpk beno nipunya haa! so aku as a person yg slalu shj dipecahkan hatinya * dirobekkan kot..ntah la..hati aku dah cukup kental & keras utk lalui suma ni..dah lali dah..i dun know why..but i believe that Allah dah tentukan jodoh aku ngan someone yg betul2 terbaek utk aku..



and 1 more thing kalau kita x kaple, diri kita sentiasa dijaga olehNya dri melakukan perkara2 maksiat...sebagai kata2 semangat utk gadis2 / teruna2 yg telah dilukakan hati mereka, ingatlah semua ini hanya ujian dri Allah , kita sebagai makhluk haruslah jalani segala ujian dlm idop ini..kalau tak, tak idop la kita kat bumi ni..apa guna kita idop kan >,< byk2 lah beribadat kpd-Nya..insyaallah hati kita akan sentiasa tenang & tabah menempuh dugaan...percayalah Allah Maha Penyayang :)








No comments:

Post a Comment